Saturday, April 2

Auw , sudah sehad .

Hey hey para pembaca sekalian. Hari ni, aku na bagitau satu berita gembira, cehh, gembira lar sangad kan. Eir, yer kott. Hah, lau korang na tahu gembira ke ta, baca lar entri ni, pastu pandai pandai lar korang komen yer. * Ngee.


Act, aku da sembuh dari demam. Alhamdulilah, sehad jugak aku akhirnya. Ye lar, terseksa wei bila demam pastu asyik duk berkelubung dalam selimut jer. Ta suka lar.


Na makan pun seksa. Betapa sakit nya tekak ni. Bukan setakat sakit jer, selera na makan pun menurun. Huhu, kesian kan ? Tapi demam ni lar best, dapat perhatian. Minta jer na apa, conferm dapat punya lar.


Bukan setakat tuh jer, bila demam ni lar aku ta sabar sabar na pakai benda ni. Benda apa ? Usha gambar kat bawah yer.




Ni, aku suka pakai benda ni. Best siodd. Rasa sejuk jer atas dahi, memang terbaik dari ladang lar. Kalau korang na pakai, pandai pandai lar korang kelentong demam yer. * Hahak.


Eir, kalau bolei, hari hari na pakai, tapi mana bolei ! Kenapa ? Mama aku marah. * Hee.


Satu jer yang aku ta suka bila demam ni, arrgh, mestilar bab bab makan ubat ni. Ya Allah, sungguh, aku ta suka ubat. Pernah suatu hari, mama aku bagi ubat biji kat aku, pastu aku terus masok dapur, aku tatap ubat tuh lama lama. Ta sanggup rasa nya na telan. Yang paling kelakar nya, aku sampai tertidur kat dapur dengan ubat di tangan. Alahai. * Hee.


Okei lar, aku out dulu. Na makan nasi, bila da sembuh dari demam ni, hah, selera makan tetiba jer naik. Lapar doe. Bye !




Trimas Kaseh :)







No comments: