Thursday, March 17

Selamat tinggal .





Apa reaksi korang, bila baca tajuk kat atas tuh. Terkejut atau sedih ? Pilih satu sahaja, okei. Bagi aku pelak, langsung ta terkejut dan langsung ta sedih. Malah gembira lagi. Kenapa ? Mari kita sama sama usha entri ini, yer.


Pertama sekali, aku na tanya korang dahulu. Hari ini, online fb ta ? Kalau online, bagus lar. Tapi, yang ta online tuh, cepat, pergi online sekarang. Aku tahu, ramai yang ta de mood na online, kan ? Sebab fb ni semaken ber masalah dan jugak lembab. Ade desas desus mengatakan, ia ada kaitan dengan bencana alam yang menimpa Jepun tuh. Eir, aku ta tahu lar, betol ke ta. Spekulasi yang ta berapa jelas sangad.


Act, tadi, abang aku bagitahu aku, yang hari ini hari ter akhir bagi fb. Ye lar, kan fb dah na tutup. Fb akan ditutup tepat pukul sebelas malam ini. Aku cuba tanya dia. Dari mana dia tahu semua ini. Abang aku cakap, bila dia online fb pagi tadi, ada keluar satu notis pasal fb dan hendak di forward kan kepada rakan rakan yang lain.


Tapi yang pelik nya, bila aku online fb aku, ta de pelak notis notis ni. Haiya, kenapa ni ? Aku pun na baca jugak notis penting fb tuh. Tapi, ta per lar, aku dah tahu dari abang aku. So, ta der lar sedih sangad.


Ta sangka, fb dah na kena tutup. Lepas ni, mesti bosan jer, bukan ? Asyik goyang kaki jer kat rumah, dah ta bolei ber fb lagi. Tapi ada bagus nya jugak, sebab lepas ni bolei lar aku fokus kan otak aku ni pada pelajaran.


Eir, lepas ni, nampak nya semakin kerap lar aku meng update belog. Ye lar, da ta der keje na wat lagi selain melayari internet. Layan ym ? Oh tidak. Aku dah serik. Noktah.


Ohh, lupa na bagitahu. Ade sumber lain yang bagitahu aku. Fb hanya akan ditutup sementara sahaja. Bahasa ringkas nya, direhat kan untuk seketika. Tapi aku ta tahu lar, sama ada benar atau tidak. Seperti yang aku tulis kan tadi, spekulasi yang ta berapa jelas.


Aku pun, sekarang da ta layan sangad fb ni. Bosan lar. Bak kata pepatah, dah tawar hati. Eir, maaf, ayat tunggang langgang. Biase lar. Budak baru na belajar. * Hee.


Sampai di sini sahaja, selamat tinggal fb !







Trimas Kaseh :)

2 comments:

Nur Liyana said...

tipu lah semua tu.. fb de lg.. ;))

Fara Hana said...

A'ah, memang. Tertipu sudaa nyah :)