Friday, March 25

Bila malas .


Mukadimah dahulu yer. Sejak dua menjak ni, aku rasa malas jer na update belog. Bukan ape, idea untuk menaip entri terus hilang sejak aku pergi kem pengawas.


Okei, sebelum aku menaip entri ni lebih, aku na cerita sikit. Act, Selasa, Rabu dan Khamis, aku telah menyertai kem pengawas di Pulau Beluru. Memang penad lar pergi sana. Macam macam aktivi  ada. Aku dan yang lain telah berkampung kat sana selama tiga hari dua malam. Na kata seronok, memang lar seronok. Tapi satu jer yang ta seronok, ta cukup tidor.


Okei, sekarang ni, kita tutup cerita pasal kem pengawas tuh yer. Kita sambung pasal malas ni. Hah, normal lar tuh kan, bila rasa malas tuh datang, rasa macam na ta na jer wat sesuatu kan. Sama lar ngan. Rasa macam na rehat jer dua empat jam.


Tapi, bila rajin, hah, semua benda na wat. Ta kira, benda tuh baik ke ta. Sama jugak lar ngan aku. Meh sini, aku na cerita sikit pasal aku. Act, aku ni jenis yang ta bolei tengok sesuatu tempat tuh dalam keadaan bersepah. Conferm mulut aku ni aku ber bunyi macam mak nenek duk marah marah kat keluarga aku.


Yer lar, aku kemas rumah penad penad, diorang sepah balek. Hah, mana ta marah nya. Disebab kan aku ni rajin sangad. Aku kemas balek. Rajin kan aku ni. * Haha.


Tapi yang pelik nya, aku ni jenis yang rajin kemas ruang tamu. Bila bilik bersepah, malas pelak na kemas. Ape nih. Pemalas betul. Sepatut nya, bilik lar yang diutama kan, tapi aku sebalik nya.


Aku pun ta tahu kenapa. Tapi aku lebih senang kemas ruang tamu berbanding dengan bilik tidur aku. Yer lar, ruang tamu tuh kan tempat keluarga berehat. Jadi, mesti lar kena sentiasa kemas, bukan ? Kalau bilik, bersepah pun ta per. Sebab aku sorang jer yang menghuni bilik tuh.


Tapi, bila dapat tau sedara mara na bermalam kat rumah aku. Terus aku gelisah kemas bilik. Kenapa ? Sebab aku da tau, bilik aku jadi tempat pertama penginapan mereka. Adush, penad penad.


Itu tidak menjadi masalah, kerana aku suka kalau mereka tumpang bilik aku. Tapi satu jer yang aku ta suka, bila mama aku mula marah marah aku sebab ta kemas bilik. Act, bukan ta na kemas, cuma malas jer. Kekadang, aku ni kena ikut mood dahulu. Kalau mood baik, baik lar jawab nya. Kalau ta, malas lar jawab nya.


Aisey, setakat ni jer lar entri aku kali ini. Bye !




Trimas Kaseh :)

No comments: