Saturday, February 19

Wah , hebadd .


Okei, sebelum aku nenaip entri ini lebih panjang. Aku naa korang happy dahulu. Kenapa ? Sebab, tajuk kat atas tuh tajuk yang paling happening aku naa update ni. Jadi, biar la, mood kita ni selari dengan apa yang korang semua baca. Aiseyh, apa lar yang aku mengarut ni. Maaf ! Ye para pembaca.


Sebenar nya, hari ini aku naa kongsi kan tentang Facebook. Ewah, korang. Bila sebut fb je, tersenyum sampai ke telinga lebar nya yer. Suka lar tuh.


Semua orang tahu kan, apa itu fb ? Jadi, taa perlu lar, aku ulas panjang panjang. Kalau korang taa tahu jugak, search lar sendiri, then, sign up. Hah, so, korang pun akan tahu jugak akan. Dan jugak, jangan lupa untuk add aku yer. * Haha.


Aku hairan lar, kenapa sekarang ni, nama fb semakin popular. Dulu, taa pelak popular nya. Sebut fb jer, ramai yang taa tahu. Tapi sekarang, sebut jer. Semua orang ada akaun fb. Zaman teknologi lar kata kan.


Contoh nya, kalau jumpa kawan lama, tapi taa sempat naa bertukar cerita, mula lar tanya ;

* Eh, kau ade fb ? *

Pastu, bila dah jadi kawan kt fb, macam macam cerita lar yang diceritakan. Okei lar macam tuh, memberitahu perkembangan diri melalui laman sosial. Percuma jer.


Tapi yang paling taa ok, bila ada segelintir manusia, menyalah guna kan akaun fb. Hah, yang ni bikin aku panas. Bukak paper, pasal fb. Bukak berita, jugak, pasal fb. Wah, betol lar, fb memang popular.


Bukan kah, laman sosial itu dicipta untuk mencari kenalan baharu ? Tetapi, kenapa mereka maseh lagi taa paham paham. Tetap jugak, pergi guna akaun tuh untuk cari pasangan lesbian lar, gay lar, mengedar dadah lar, mengutuk Islam lar. Sungguh tidak sangka.


Pernah, suatu hari, aku online fb pada bulan Ramadhan, aku terbaca status si abang ni yang syok duk kutuk kutuk bulan Ramadhan dengan kawan kawan dy. Masya Allah. Umat apa lar macam ni. Taa sedar dek untung betol lar. Sepatot nya, kita cuba untuk mendekat kan diri dengan NYA di bulan mulia, bukan  nya menjauh kan diri. Ops, maaf lagi ! terlebih sudah. * Haha.


Dan, ada jugak desas dasus yang mangatakan fb ni ber puaka. Betol kah ? Bagi aku betol kot. Ye la, pernah taa korang, bila menghadap fb jer, terus lupa dunia. Duk depan fb ber jam jam lama nya pun taa per. Habis, semua kerja yang taa buat. Pernah ? Eh, aku pun pernah. Pelik kan ? Bila online fb jer, terus jadi taa engad apa apa. Macam ilang ingatan pelak. Bila tengok jam, hah, baru la tahu, betapa lama nya duk meng hadap logo Facebook.


Dan, ade jugak, orang mempunyai kawan sampai beribu ribu. Wah, dasyat. Aku punya pun, baru jer naa masok seribu. Tu pun, orang jer yang add aku. Harap kan aku untuk add diorang, alamak, tunggu lar taon depan. * Haha.


Eir, aku sebenar nya, taa tahu naa bagi komen apa apa mengenai berita fb yang hendak di henti kan. Ye la, mungkin ade orang setuju, mungkin tidak. Aku pun setuju, kalau fb naa di henti kan, taa der lagi berita buruk pasal fb. Tapi taa setuju jugak, nanti mesti boring je kan ? Apa apa pun, kita tunggu dan lihat jer laa.


Wah, tulis entri pasal fb ni, terus jadi taa tentu arah. Ye laa, tengah pikir idea untuk menulis mengenai nya. Apa apa pun, fb, kau memang hebadd. Kau bolei mem buat kan manusia tergila gila kan kau. Tahniah. Berikan tepukan untuk fb. * Haha.





Trimas Kaseh :)

No comments: