Monday, February 21

Ohh , Mathematics .


Hyeh readers, hari ini agak lewat sikit aku update belog. Banyak homework ohh. Penadd lar. Apa apa pun, nampak taa tajuk kat atas tuh ? Yer, betol, entri aku kali ni pasal pelajaran. Biase lar, kita kan pelajar, so, kena lar cakap pasal pelajaran ni.


Mathematics ? Ohh, sape suka Math ? Bagus lar, kalau korang suka. Tapi, bagi aku, argh, not really. Bukan nya aku taa suka, cuma agak kebingunan sikit bila belajar Math. Ye la, aku ni agak lembab sikit dalam perkiraan nombor. Yer, aku mengaku. Mathematics drive me to be crazy.


Setiap kali mula Math, mula lar rasa mengatuk. Taa tahu lar kenapa, mungkin efeks sebab aku kurang Math kot. Act, Math ni kita kena betol betol faham, baru lar bolei naa kira kira. Dan yang paling penting jugak, kita kena engad formula perkiraan nya. Wah, susah tuh.


Satu habuk pun aku taa engad. Tambah, tolak, darab, bahagi tuh bolei lar. Eir, gurau jer, Act, aku engad, cuma kekadang tuh, otak aku blur sikit, so terus jadi taa engad.


Kalau naa mahir dalam Math jugak, kena wat banyak banyak latihan soalan. Tapi, satu pun aku taa buat. OMG ! Pemalas kan aku ni. * Haha.


Anyway, tinggal berapa hari je lagi naa exam. Dup dap, takot lar. Ye laa, yang aku engad nya, BI dan BM jer. Senang jer bukan ? Paling aku taa engad. Auw, Sejarah. Susah ohh.


Act, otak aku ni, sistem nya sikit jer. Taa banyak pun, jadi agak susah sikit lar naa simpan memori. Kalau terlampau banyak. Hah, terpaksa delete. Eyh, jangan percaya. Aku mengarut jer tadi. * Haha.


Eir, kemungkinan, dalam minggu exam ni, aku agak kurang meng update belog. Naa study lar. Normal lar tuh, bila dekat exam jer, mula lar gelisah, kan ? Target, naa dapat markah tinggi. Amin.


Kepada korang, belajar lar bersungguh sungguh. Jangan jadi macam aku ni tau !





Trimas Kaseh :)

2 comments:

aiman arsyad said...

teruk ker mama sy mengajar sejarah...????

Fara Hana said...

Hehe, not bad cuma sy je yg teruk.